Чи надасть лікар ПМД допомогу без підписання декларації?

У медичній допомозі пацієнту не відмовлять, однак підписати декларацію відразу ж після першого прийому йому все одно запропонують. З 2020 року (коли вже реформа запрацює на всіх ланках) потрапити до спеціалізованих лікарів без направлення від лікаря ПМД (за державний кошт) пацієнт не зможе. Або він підписує декларацію і вже з направленням безкоштовно йде до хірурга, гінеколога, травматолога тощо, або ж самостійно оплачує їхні послуги.

Направлення до вузькопрофільного спеціаліста : що було і як стане ?

Якщо раніше українець міг піти до вузькопрофільного спеціаліста – хірурга, гінеколога, офтальмолога – так би мовити, з власної ініціативи, то з 1 липня для відвідин подібного фахівця потрібне направлення від сімейного лікаря. Йдеться, звісно, про державні клініки, адже приватна медицина працюватиме й надалі за власними правилами. Та якщо ви хочете отримати безоплатну консультацію у медика вузької спеціалізації, попередні відвідини сімейного лікаря обов'язкові.      Велику кількість проблем можна вирішити походом до лікаря первинної медичної допомоги, саме такий лікар буде знати весь анамнез свого пацієнта в деталях, а тому зможе допомогти слушною порадою. Лікар первинної медичної допомоги – це фахівець, який має всю інформацію про ваше здоров'я. Завдяки цьому він бачить взаємозв'язок і може визначити, на якій стадії потрібне втручання профільного фахівця. Інформація про стан здоров'я пацієнта буде міститися в електронній системі охорони здоров'я. Навіть коли пацієнт перейде до іншого лікаря, вся інформація буде доступна. Головний обов'язок лікаря первинної медичної допомоги – вчасно попередити або виявити захворювання на ранній стадії.

З якими питаннями можна звертатися до лікаря первинної ланки?

Пацієнт може звертатися до медика з будь-якими питаннями, пов’язаними зі здоров’ям.  Лікар ПМД спостерігатиме за вашим станом здоров’я, ставитиме діагнози та лікуватиме найбільш поширені хвороби, травми, отруєння, патологічні, фізіологічні (під час вагітності) стани; вестиме пацієнтів із хронічними захворюваннями та станами; за потреби надаватиме направлення до фахівця вторинної чи третинної допомоги або ж сам консультуватиметься з ним. Він надаватиме невідкладну допомогу при гострому розладі фізичного чи психічного здоров’я, якщо не потрібно екстреної, стежитиме за запобіганням хвороб, надаватиме потрібні довідки (наприклад, до басейну), листки непрацездатності, направлення для проходження медико-соціальної експертизи тощо. До його компетенції також входить спостереження за здоровою дитиною, неускладненою вагітністю і надання окремих послуг паліативної допомоги.

Чи будуть лікарі виїжджати на виклики?

Лікарі самі будуть вирішувати, їхати на виклик чи ні. Пацієнт має зателефонувати і записатися на прийом або ж переконати медика у необхідності обстежитися вдома. Оцінку ситуації лікар здійснюватиме на підставі озвученої йому інформації, після цього він пропонуватиме пацієнту найбільш прийнятний варіант: наприклад, не чекати його приїзду, а викликати “швидку”. Служба “швидкої” працюватиме у звичному режимі.

Що робити, якщо ваш лікар у відпустці або захворів?

Медзаклад має забезпечити заміну лікаря, якщо він пішов у відпустку, захворів або ж з інших причин не може прийняти пацієнта. Останнього мають попередити про це заздалегідь: за тиждень, якщо заміна є передбачуваною; у перший день, якщо заміна є непердбачуваною.

Як записатися на прийом?

Пацієнт може записатися до лікаря особисто, телефоном, електронною поштою. Про зміну контактних даних громадяни мають повідомити заздалегідь.

 

Центр первинної медико-санітарної допомоги №3

м. Вінниця. 21029, вул. Хмельницьке шосе, 96

Реєстратура: ​т. (0432) 46-02-63

Розробка сайту «Webhit»